U bevindt zich hier: Home » Therapie » Lage rugpijn (pilot)

Heb je last van (terugkerende) lage rugpijn? Dan is het (online) programma lage rugpijn 2.0 iets voor jou!

Rugpijn komt veel voor en gaat vaak vanzelf over, soms is dit niet het geval en kan iemand langdurig of met episodes last hebben van zijn rug. Dit kan soms ook problemen met bewegen geven (sport, werk of huishouden).

Stress, vermoeidheid, slechte rugconditie, houding, niet fit zijn kunnen factoren zijn die rugpijn veroorzaken. Lage rugpijn 2.0 is de ideale start om bewust om te gaan met het verminderen en voorkomen van lage rugpijn.

Het (online) programma lage rugpijn 2.0
De fysio- en/of manueeltherapeut behandelt u één op één en geeft u advies, specifieke oefeningen en technieken om makkelijker te bewegen of te ontspannen. Daarnaast heeft u zelf een belangrijk aandeel in het herstel. Zo kunt u thuis met dit programma aan de slag gaan.

Het vernieuwende van deze manier van behandelen is dat naast de reguliere behandelingen door de fysiotherapeut er ook online een cursus gevolgd wordt om duidelijk te krijgen wat nu precies de oorzaak is van lage rugpijn en hoe je kan voorkomen dat je de rugpijn regelmatig voelt.

Met behulp van filmpjes, oefeningen, schema’s en uitleg leert u hoe u rugpijn kunt verminderen of voorkomen. U krijgt hierbij een jaar lang (online) begeleiding van de fysio- en/of manueeltherapeut.

Voor wie
Het programma is voor iedereen die last heeft van (terugkerende) lage rugpijn of lage rugpijn wil voorkomen in de toekomst.

Voordelen programma lage rugpijn 2.0

• Op het moment dat het jouw uitkomt (thuis) werken aan rugpijn
  • Gezondheid in kaart brengen
  • Bewust worden van leefstijl
  • Online contact met fysiotherapeut
  • Resultaten bijhouden
  • Online een plan van aanpak maken
  • Informatie terug lezen en bekijken
  • Belangrijke tips
  • Oefeningen downloaden

Tijdens het programma werk je aan

• Algehele fitheid
  • Oefeningen om de fitheid van je rug te verbeteren
  • Stress en vermoeidheid
  • De manier waarop je met pijn omgaat
  • Gedragsverandering

Praktische informatie
Het programma is een pilot-project in samenwerking met DSW en diverse fysiotherapeuten in de omgeving (Schiedam/Vlaardingen/Maassluis/Delft).

Kosten
De fysiotherapie behandelingen zullen worden vergoed door uw zorgverzekeraar als u aanvullend verzekerd bent. DSW vergoed ook de kosten van de online module.

Interesse?
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Fernhout Fysiotherapie,