Trainen voor de operatie

Wilt u een knie- of heupoperatie zo goed mogelijk ingaan? Wilt u dat de kans op complicaties tijdens en na de operatie zo klein mogelijk is? Wilt u uw revalidatie na de operatie op een zo gunstig mogelijke manier starten?

Tijdens de trainingsgroepen voor knie- en heupoperaties kunt u zich bij ons onder begeleiding van een fysiotherapeut voorbereiden op een operatie. De groep is voor Iedereen die een operatie aan knie of heup gepland heeft staan. De training wordt afgestemd op basis van uw persoonlijke doelen.

Onderzoek toont aan dat mensen erg veel baat hebben bij het verbeteren van hun fitheid, voor een operatie. Het komt in veel gevallen voor dat mensen niet optimaal een operatie ingaan, wat gevolgen heeft voor het risico op complicaties en op de revalidatietijd na de operatie.
Door middel van specifieke training voor de operatie verkleint u de kans op complicaties tijdens en na de operatie. Tevens verkleint u de kans op een vertraagd herstel tijdens de revalidatieperiode.

Onze fysiotherapeuten hebben veel ervaring in het begeleiden van mensen voor en na een operatie. Door onze ervaring weten we dat goed getraind en voorbereid een operatie ingaan een positief effect heeft op het herstel.

Fernhout Fysiotherapie beschikt over unieke trainingsfaciliteiten zoals, trainingszaal, tennisbaan, fitness en buitenlocaties. Alle therapeuten zijn aangesloten bij Keurmerk Fysiotherapie en aangesloten bij het orthopedisch netwerk van de FEL.

Voor wie

De trainingsgroep is bedoeld voor iedereen die een knie- of heupoperatie gepland hebben staan en deze operatie op een zo gunstig mogelijke manier in willen gaan.

Als u niet goed kunt bewegen en beperkt bent in uw dagelijks leven door knie – of heup problemen dan kunt u bij één van onze fysiotherapeuten een afspraak maken voor een behandeling fysiotherapie. Als fysiotherapie in uw aanvullende verzekering zit dan wordt dit vergoed.
Tijdens deze behandeling kijken wij of er een fysiotherapeutisch hulpvraag is. Wij kunnen dan samen met u een behandelplan opstellen.

Als u twijfelt of u geschikt bent om mee te doen met deze sportgroep, dan kunt u contact met ons opnemen.

Intake

Om uw persoonlijke doelen vast te stellen en om te kijken of trainen in groepsverband iets voor u is, start het trainingstraject met een persoonlijke intake. Tijdens deze intake kunt u ook uw behoeften en verwachten uitspreken.

Trainingen

Na de intake wordt er, afhankelijk van de persoonlijke doelen, een plan van aanpak opgesteld. Tijdens de trainingen wordt u optimaal voorbereid op de geplande operatie. In de trainingen van een uur worden er verschillende onderdelen getraind. Er wordt aandacht besteed aan conditie, kracht en stabiliteit. Afhankelijk van de persoonlijke doelstellingen worden de verschillende onderdelen makkelijker of moeilijker gemaakt.

Een keer per maand wordt er tijdens de training getest om de effecten van het trainen inzichtelijk te maken.

Voordelen

• Minder risico op complicaties na een operatie
• Sneller herstel na een operatie
• Alle vragen die u heeft met betrekking tot training, revalidatie en herstel kunt u
stellen aan de behandelend therapeut.
• Op een verantwoorde manier uw operatie zo gunstig mogelijk in gaan.
• Verbeteren van conditie, kracht en stabiliteit.
• Onze therapeuten hebben goede contacten met orthopeden, hierdoor kan er, wanneer nodig, snel worden overlegd